SEO – optymalizacja treści
Obecnie, nowe firmy rozpoczynające swoją działalność, jako priorytet obierają osiągnięcie jak największej pozycji w rankingu SERP. Wydawać by się mogło, że problem stanowić będzie wyłącznie konkurencja, jednak jest to złudne. Strony internetowe mają wiele niedociągnięć od strony technicznej, jeśli nie są budowane przez kompetentny i doświadczony zespół, który na początku proponuje audyt SEO strony. Oczywiście pozycjonowanie to najlepszy sposób na zwiększenie liczby klientów oraz zysków ze sprzedaży. Zatem nie dziwi fakt, że SEO staje się coraz popularniejszą techniką marketingową, a co za tym idzie, na rynku jest coraz więcej firm oferujących audyt SEO strony – mowa oczywiście o agencjach interaktywnych. W niniejszym artykule poświęcimy chwilę na objaśnienie działania SEO, wyjaśnimy dlaczego audyt SEO strony jest konieczny, oraz dlaczego SEO jest kluczem do sukcesu w e-commerce.
Czym jest SEO?
Głównym zadaniem SEO jest budowanie widoczności witryny na liście wyników wyszukiwania. W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych, które umiejętnie wykorzystane okazać się mogą kluczem do sukcesu każdej marki. Oto kilka najistotniejszych metod SEO:
- optymalizacja treści,
- budowanie linków,
- poprawa szybkości witryny,
- optymalizacja nawigacji,
- zbudowanie mobilnej wersji witryny,
- dbałość o metadane,
- poprawa wrażeń użytkownika,
- tworzenie skutecznych wezwań do działania,
- optymalizacja obrazów,
- przygotowanie przyjaznej struktury treści.
Wyżej wymienione techniki to tylko niewielki ułamek wszystkich metod, które SEO posiada w swoim asortymencie. Odpowiednie wdrożenie ich do strategii marketingowej gwarantuje napływ nowych klientów i zwiększa szanse na osiągnięcie doskonałych wyników sprzedażowych. Warto więc zaangażować się w ten proces lub zlecić go doświadczonej firmie zewnętrznej.
Zalety optymalizacji pod kątem wyszukiwarek
Jak już wspomniano, SEO to doskonały sposób na budowanie obecności marki w sieci. Oto kilka najistotniejszych korzyści, które świadczą o skuteczności tej strategii:
-
- wyższa pozycja w SERP – im wyżej witryna plasuje się na liście wyników wyszukiwania, tym częściej użytkownicy decydują się na zapoznanie się z jej zawartością;
- większy ruch w witrynie – wysoka pozycja w rankingu Google zapewnia napływ nowych odbiorców, dzięki czemu ruch w witrynie wzrasta, a strona lepiej prezentuje się zarówno w oczach wyszukiwarek, jak i użytkowników;
- lepsze wyniki sprzedażowe – większy ruch w witrynie to spora szansa na dokonanie faktycznych zakupów. SEO gwarantuje lepsze wrażenia użytkowników, w wyniku czego są oni bardziej skłonni do transakcji;
- większa świadomość marki – im wyżej witryna pozycjonuje się w Google, tym większą popularnością cieszy się jej zawartość. Użytkownicy są wówczas bardziej świadomi charakterystyki danej marki, dzięki czemu darzą ją większym zaufaniem;
SEO kluczem do sukcesu!
Optymalizacja to jedna z najlepszych strategii marketingowych do promowania marki w internecie. Można to realizować na własną rękę, tylko w jakim celu? Brak wiedzy i doświadczenia, brak znajomości podstawowego oprogramowania, czy też silników służących do optymalizacji i budowy witryny, może doprowadzić do przedwczesnej śmierci projektu.
Agencje oferujące audyt SEO strony, to zespoły strategów, którzy poznają grupę docelową, odpowiedzią na kluczowe dla biznesu pytanie – “w jakim celu”, oraz doprowadzą Twoją witrynę do takiego stanu, że klienci zwyczajnie będą chcieli na nią wracać. Tak, klienci, to nie jest literówka. Dobra strona biznesu zrzesza klientów, a nie odbiorców. Pamiętaj, że liczy się przede wszystkim pierwsze wrażenie, a współpracując z ekspertami, może być ono jedynie piorunująco dobre!