Jeżeli prowadzisz aktywność z obszaru e-commerce, z pewnością słyszałeś o audycie SEO. To etap, od którego rozpoczyna się każda dobrze udana współpraca. Optymalizacja i pozycjonowanie to coraz częściej używane pojęciami w działalności online, jednak wciąż zdarza się nie odróżnić jednej definicji od drugiej, a co za tym idzie, wielu przedsiębiorców zamiast udać się po fachową analizę strony, rozpoczyna pozycjonowanie w nieświadomości o obecnym stanie witryny. Z tego artykuł dowiesz się, czym jest SEO, czym jest audyt SEO, jakie są rodzaje SEO oraz jak pozycjonowanie stron gdynia pomoże Ci usprawnić działania w obszarze ekspozycji witryn. 

Na początek: SEM (Search Engine Marketing)

Strategie SEM, chociaż wykorzystują narzędzia optymalizacji SEO, skupiają się głównie wokół płatnych strategii marketingowo-promocyjnych. Są to wszystkie materiały w sieci oznaczone jako „Reklama”, czyli modele PPC (Pay Per Click), strony docelowe (landing page) czy artykuły sponsorowane. W tym przypadku głównym zadaniem jest poprawienie konwersji danej strony internetowej.

Konwersja 

Chodzi o przekształcenie potencjalnego użytkownika w realnego klienta, który dokona interakcji na stronie internetowej. Samo wyświetlenie reklamy jest niewystarczające, celem jest kliknięcie. Za taką interakcję można uznać:

 

  • zapisanie się do newslettera,
  • założenie konta na stronie,
  • otworzenie maila,
  • kliknięcie w baner reklamowy,
  • dokonanie zakupu online.

SEO (Search Engine Optimization) 

SEO to wszelkiego rodzaju działania i strategie, których zadaniem jest poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji rankingowej względem intencji wyszukiwań użytkowników. Przedsiębiorcy, którzy zainteresowani są wsparciem w postaci SEO, zachęcani są do kontaktu z agencjami interaktywnymi, które wstępnie oferują kompleksową analizę witryny – audyt SEO.  W osiągnięciu upragnionego marketingowego celu pomaga pozycjonowanie stron gdynia.

 

SEO składa się z dwóch rodzajów: on-site (w obrębie struktury strony) oraz off-site (poza nią). Jest to przede wszystkim długotrwały proces, który dostosowuje się do kolejnych aktualizacji algorytmów i robotów wyszukiwarek. 

SEO on-page

To głównie techniczne SEO, które zajmuje się poprawieniem funkcjonowania strony, wykorzystując przede wszystkim narzędzia informatyczno-programistyczne. Mowa więc o takich elementach jak:

 

  • analiza słów kluczowych,
  • nagłówki,
  • treść,
  • meta tagi,
  • interfejs strony,
  • przyjazny adres URL,
  • optymalizacja multimediów,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • prędkość ładowania strony,
  • mobilność i responsywność.

SEO off-page

Na tym etapie zajmujemy się analizą konkurencji i działaniami polegającymi na budowaniu marki i rozpoznawalności. Jest to przede wszystkim link building oraz połączenie sił z mediami społecznościowymi i blogosferą. W przypadku lokalnego SEO to również budowanie zaufania za pomocą wirtualnej wizytówki w Google Moja Firma i NAP.

Podsumowanie 

Uczestnicząc w procesie SEO najlepiej funkcjonować zgodnie z duchem White Hat SEO, czyli podążając za zasadami i regulaminem wyszukiwarki. To sprawia, że algorytmy i czynniki rankingowe będą pozytywnie reagowały na podejmowane działania, co znacznie przyczyni się do zmiany pozycji witryny w sieci. Jak więc widzisz troska i praca nad witryną, są kluczowe, aby myśleć o sukcesie. Liczą się wszystkie detale np. czy strona posiada certyfikaty bezpieczeństwa itp. Jest to jednak trudne do zrozumienia dla osoby, która wcześniej nie miała styczności z materią i w tym miejscu pojawiają się agencje interaktywne. Wybór wiąże się z pewnymi konsekwencjami, dlatego pozycjonowanie stron gdynia może okazać się najlepszym z możliwych wariantów. W końcu rolą każdej agencji jest sprawienie, żeby nasze SEO działają, jak należy.